Умови виховання

Комунальний заклад «Корсунь-Шевченківський багатопрофільний навчально-реабілітаційний центр «Надія» Черкаської обласної ради – це загальноосвітній навчальний заклад, метою діяльності якого є реалізація права на освіту дітей з особливими освітніми потребами, зумовленими складними порушеннями розвитку, їх інтеграція в суспільство шляхом здійснення комплексних реабілітаційних заходів, спрямованих на відновлення здоров’я, розвиток та корекцію порушень.
У Центрі отримують освітні та корекційно-реабілітаційні послуги більше 200 дітей з тяжкими порушеннями мовлення, слуху, інтелектуального розвитку, опорно-рухового апарату, затримкою психічного розвитку у поєднанні з порушеннями емоційно-вольової сфери та діти з розладами аутичного спектру.
У НРЦ «Надія» функціонує дошкільне відділення, у складі якого є група для дітей з тяжкими порушеннями мовлення та група для дітей з порушеннями інтелектуального розвитку, де працює творчий колектив досвідчених вчителів-дефектологів та вихователів. Головною їхньою метою є створення таких умов навчання і виховання, за яких діти, які потребують корекції фізичного і розумового розвитку, мають можливість розвивати збережені аналізатори, порушені та недорозвинені функції та почувають себе комфортно і спокійно, набувають позитивного життєвого досвіду в соціально-побутовій сфері та навичках самообслуговування.
Дошкільнята отримують чотириразове збалансоване харчування.

відпочивають у комфортних затишних спальнях

та граються в просторих ігрових кімнатах

Функціонує два кабінети вчителів-дефектологів, робота яких починається з розвитку у дітей уваги, зорового і слухового сприйняття, пам’яті, мислення, загальної та дрібної моторики, адже без цього неможливо налагодити повноцінний освітній процес

Основним структурним підрозділом Центру є спеціальна загальноосвітня школа для дітей, які потребують корекції фізичного та розумового розвитку.
Колектив на чолі з директором Центру постійно працює над створенням сучасних умов для навчання і проживання вихованців.
Щоб діти почували себе комфортно, створені належні побутові умови, наближені до домашніх: затишні умебльовані спальні, ігрові кімнати, кімнати гігієни.

Налагоджено безкоштовне харчування у затишній їдальні.

Функціонують 9 класних кімнат для учнів  початкової ланки, де враховано особливі потреби дітей. У кожному класі є корекційно-розвивальні куточки та зони відпочинку.

Гордістю закладу є кабінети фізики, математики та інформатики, які обладнані
мультимедійними  комплексами

Для проведення уроків англійської  мови укомплектований лінгафонний кабінет. Який являє собою цифрову мовну лабораторію. На відміну від традиційних лінгафонних кабінетів його побудовано на основі стаціонарного комп’ютерного класу, доукомплектованого спеціалізованим програмним забезпеченням. Лінгафонний кабінет підтримує режими групової та індивідуальної роботи.

Кабінети географії, історії та образотворчого мистецтва наповнені
модернізованим методичним забезпеченням

Сучасна швейна майстерня, оснащена новітнім обладнанням, відкриває двері дівчатам у світ моди та краси

а  майстерня з обробки харчових продуктів, готує юне покоління до дорослого життя майбутніх господинь

Хлопці мають змогу попрацювати в майстернях по обробці металу та деревини, які обладнанні
відповідно до вимог сьогодення, де вони освоюють ази

майбутньої професії столяра та слюсара.

Для збереження та зміцнення здоров’я дітей, корекції та профілактики відхилень у їх розвитку, засобами рухів, музики та слова в НРЦ «Надія» систематично проводяться уроки фізичної культури, лікувальної фізкультури, логоритміки та музично-ритмічні заняття. Фахівці нашого закладу ретельно підбирають вправи відповідно до віку дитини, рівня її фізичного розвитку, психічних процесів та моторики. Систематичні заняття зміцнюють імунну систему учнів, що знижує ризик захворювань, роблять дитину
більш впевненою в собі, менш схильною до стресу, розвивають інтелект.
В осінньо-весняний період діти із задоволенням відвідують спортивні заняття на свіжому повітрі. Для цього створені всі умови: тренажерний, гімнастичний, баскетбольний та волейбольний майданчики, бігова доріжка, два футбольних поля.

Якість корекційно-розвиткової роботи з дітьми, що мають тяжкі порушення мовлення, її організаційна і методична досконалість залежать від підготовки логопедів до занять та добору спеціальних розвивальних методів роботи. Тому фахівці закладу ретельно підбирають до певної логопедичної теми потрібний текст, фізкультхвилинку чи пальчикову гру.

На заняттях з розвитку слухового сприймання та формування вимови для дітей з порушеннями слуху використовуються комп’ютерні програми «Світ звуків», «Живий звук» та «Видима мова». Слуховий кабінет має все необхідне для проведення індивідуальної та фронтальної корекційно-відновлювальної роботи.

Діти з порушеннями емоційно-вольової сфери займаються з практичним психологом

та відвідують сенсорну кімнату. Заняття в ній створюють позитивний емоційний фон і допомагають подолати порушення в емоційно-вольовій сфері; (зменшують тривожний стан, знижують агресію, навчають саморегуляції; знімають м’язову і психоемоційну напругу).

У другу половину дня дітям  ніколи сумувати, адже їх чекає  на репетиції та святкування шкільних заходів актова зала, де юні актори відчувають себе зірками сцени
та згуртовуються в єдину сім’ю.

Одним з осередків навчання, пізнання, відпочинку і місцем де завжди панує гарний настрій та позитив у нашому Центрі є бібліотека.

Піклуємося і про розвиток юних талантів. Діти  мають можливість відвідувати різноманітні гуртки, де реалізовують свої акторські та вокальні здібності, творчі здібності у вишиванні, бісероплетінні, в’язанні гачком, виготовленні українських етнічних виробів, ліпленні з солоного тіста, малюванні, хореографії.

Є у НРЦ і медична амбулаторія, де про здоров’я наших вихованців піклуються досвідчений лікар-педіатр та медперсонал. До її складу входять: кімната для прийому дітей, ізолятори, маніпуляційний  кабінет та кабінет фізпроцедур, кімната для відпочинку. Дітям надається кваліфікована медична допомога.

Двері нашого НРЦ «Надія» гостинно відкриті для  особливих дітей. У нас працює творчий колектив з високим рівнем професійної майстерності. Наші фахівці знають, як правильно організувати корекційно-відновлювальну роботу, створити оптимальні умови для вирішення загальноосвітніх та спеціальних коригуючих завдань, використати комплексний підхід щодо подолання порушень у дітей.