Корекційна робота

Корекція дефектів у дітей з особливими потребами здійснюється в процесі всієї навчально-виховної роботи школи, проводиться на тому навчальному матеріалі, який є змістом того чи іншого навчального предмета. Корекційний процес зливається з навчально-виховним, але для успіху педагогічної роботи з корекції необхідно ці процеси розрізняти. Різниця між ними полягає в меті, педагогічних прийомах та результатах навчання. Педагогічні прийоми корекційної роботи відрізняються тим, що вони стимулюють компенсаторні процеси розвитку дітей та дають змогу формувати в них нові позитивні якості. Успіх розвитку компенсаторних процесів залежить від рівня, змісту, цілеспрямованості корекційної роботи в цілому. У результаті корекційної роботи в учнів формуються узагальнені навчальні та трудові навички, які відображають рівень самостійності учнів у вирішенні нових навчальних та навчально-трудових завдань.

Корекційна робота розпочинається у дітей ще з дошкільного відділення. У процесі корекційно-відновлювальної роботи значне місце відводиться логопедичним заняттям, розвитку дрібної моторики рук,

розвитку психічних процесів  заняттям в сенсорній кімнаті із забезпечення постійного фахового психолого-педагогічного супроводу.

Сенсорна кімната – це маленький рай, де все вабить, ненав`язливо змушує забути страхи, заспокоює. Спеціальне устаткування, встановлене в сенсорній кімнаті, впливає на всі органи чуття дитини. Під час корекційних занять здійснюється індивідуальний підхід до кожної дитини.

Гра з піском – одна з форм природної діяльності дітей. Вона приносить задоволення дітям. Це незвичайна техніка, завдяки якій дитина будує власний світ в мініатюрі з піску. У роботі з піском все простіше: якщо зробив щось не так, проведи долонькою по піску і почни спочатку.

Пісочні ігри не лише цікаві але і корисні. Гра з піском ефективна в роботі з дошкільниками із затримкою психічного розвитку, для дітей із порушенням мовлення. Перенесення традиційних педагогічних занять в пісочницю дає більший виховний і освітній ефект, ніж стандартні форми навчання.

М’які диванчики дають дітям змогу зручно розташуватися, розслабитися, заспокоїтися, прийняти зручну позу та налаштуватися на проведення сеансів корекційної, релаксаційної роботи з ними.

Потренувати свої пальчики та розвинути дрібну моторику рук «допомагає» черепаха.

Діти відчувають величезне задоволення і радість, занурюючись у «хвилі» басейну і розважаючись серед безлічі різно-кольорових м’ячиків. До всього іншого, при «плаванні» в м’яких кульках, діти розвивають дрібну моторику, покращують координацію рухів, вчаться запам’ятовувати і розрізняти основні кольори, а також розділяти предмети різної форми і розміру. Захоплені грою, діти розслабляються, внаслідок чого ведуть себе більш спокійніше.

Люблять діти бавитись у « сухому душі». Стрічки опускаються донизу немов струмені води, до них приємно торкатися, перебирати у руках, проходити через них, торкаючись обличчям. Різнокольорові струмені стимулюють тактильні відчуття, допомагають сприйняттю простору і свого тіла у цьому просторі. За струменями можна сховатися від зовнішнього світу, що особливо підходить для дітей рухливих, збуджених, або навпаки тих, хто хоче побути на самоті.

Дефектологи дошкільного відділення