Бібліотека школи

Бібліотеку   школи – інтернату  очолює  бібліотекар  Буц  Жанна  Петрівна.

 

 

***

Скарби Небесні звуть талантом

Асторологічний Божий дар.

Бібліотека є гарантом

Не загубити Божий скарб.

Господнє Слово – це розрада,

Підручник пишеться для всіх.

Бібліотека – це порада,

В ній знайдеш відповідь про світ.

Бібліотека  –  розуміння,

Культура вічного буття.

То ж пронесім у покоління

Скарбницю нашого Творця.

Ю.Буліна

——-

***

Бібліотекар, як дбайливий садівник,

Що прихиляється до гілки,

Перекладає мудрість книг

В дитячі мудрії голівки.

***

Бібліотекою своєю

Можу я гордитись.

В цей храм мудрості всі можуть

Прийти й подивитись.

У роботі щоб своїй

Досягнуть вершини,

Всі науки мушу знати

Тонко, до глибини.

Щоб у школі працювати –

Знать треба багато,

І на всі складні питання

Відповіді дати!

Книга залишається німою лише для того, хто не вміє витягти з мертвої букви жодної думки, а бібліотекар втілює ці думки в життя і допомагає учням зрозуміти, що книга – головний засіб навчання і здобуття потрібної інформації, бо хто володіє інформацією – той володіє світом.

 

Шкільний бібліотекар –

Це особлива категорія, особлива стать:

Багато потрібно уміть

І багато потрібно терпіть.

Багато потрібно читать,

Багато потрібно знать.

Бути психологом, учителем, артистом,

Вихователем, художником, економістом,

Вантажником, прибиральником, сценаристом.

Моніторинг проводить

І з комп`ютером дружить.

Швидко в Інтернет заходить,

Інформацію «ловить».

А головне – дітей любить і розуміть.

Їм другом стати, їх думку поважати.

Інтелент їх розвивати,

Учить з книжок знання черпати.

Навчити дитину любити книгу, сприймати її як життєдайне невичерпне джерело пізнання світу, виховувати любов до книги, прищеплювати навички бібліотечно-бібліографічної грамотності першочергові завдання шкільного бібліотекаря.

Під час індивідуальних та групових бесід, екскурсій – подорожів та ігор діти молодшого шкільного віку вчаться користуватися бібліотекою, вибирати книжки для читання за книжковими виставками, тематичною ілюстрованою картотекою,  бережливо ставитись до книг, ремонтувати Їх,  знайомляться  з бібліотечними термінами: бібліотека, стелаж, формуляр, читацький зал.

 

Система бібліотечно-бібліографічних уроків для учнів середніх та старших класів підпорядкована:

–          формуванню у них свідомого і зацікавленого ставлення до книги;

–           потреби у систематичному читанні, навичок самостійного вибору книги і пошуку її у бібліотеці;

–           вміння правильно добирати й читати науково-пізнавальну й науково-популярну книгу;

–           користуватися довідковими виданнями і періодикою;

–           застосовувати одержанні знання й вміння у громадській роботі, самоосвіті та самовихованні.

У популяризації основ бібліотечно – бібліографічних знань використовую різноманітні технології: бесіди, лекції, практичні завдання,доповіді, повідомленням, усні журнали, різні види змагань, вікторини, уроки-подорожі тощо.

Шкільна бібліотека бере участь у проведенні предметних тижнів у школі. В рамках предметних тижнів проводяться огляди літератури, добираються необхідні посібники.

Бібліотека школи-інтернату завжди надає допомогу вчителям, класним керівникам та вихователям у підготовці та проведенні масових заходів (свят, звітів, виховних годин, конкурсів, предметних тижнів).

У шкільній бібліотеці працює гурток « Юний бібліотекар». Його відвідують активні читачі. Вони допомагають ремонтувати книги, працюють у «Книжковій лікарні», беруть участь в обслуговуванні учнів молодших класів, дають поради щодо вибору книжки, вчать, як правильно це робити.

У березні щорічно проводиться тиждень дитячої та юнацької книги. Це свято залучає дітей до невичерпних джерел знань, стає осередком широкого і радісного спілкування, а шкільна бібліотека – справжнім храмом книги, в якому кожен читач відчуває себе бажаним гостем.

Для поповнення книжкового фонду в школі-інтернаті  проводиться акція «Подаруй  бібліотеці  книгу» до якої залучаються учні, вчителі та  вихователі.

Основне завдання як шкільного бібліотекаря я вбачаю у прищепленні дитині любові до книги, навчання учнів-читачів користуватися бібліотекою, її фондами, довідково-бібліографічним апаратом.

Також завдання навчити і учня, і вчителя оволодіти інформаційною культурою:

– допомогти усвідомити значення інформації для особистого розвитку;

– навчити дітей користуватися інформацією з різних носіїв інформації як традиційних, так і нетрадиційних;

– забезпечити вільний і демократичний доступ до інформації.

 

Серед основних напрямів роботи бібліотеки школи-інтернату слід визначити:

– формування інформаційно-бібліографічної культури учнів шляхом проведення бібліотечно – бібліографічних занять;

– вивчення, формування та задоволення читацьких потреб у книгах та інформації;

– пропаганда літератури шляхом проведення масових заходів спільно з педагогічним колективом.

В бібліотеці школи-інтернату Державним центром зайнятості було  встановлено

програмно-апаратний  комплекс

для професійної орієнтації молоді

« Мотивація розвитку зацікавленності до професійного самовизначення» та  «Профорієнтаційний термінал» .

Оригінальне програмне забезпечення поєднує дві комп`ютерні програми: « Мотивація розвитку зацікавленності до професійного самовизначення» та  «Профорієнтаційний термінал».

У комплексі вони дають можливість:

по-перше, ознайомлення із змістом професій, вимогами до працівника, шляхами одержання професій чи спеціальності; умовами професійного навчання у навчальному закладі, станом і перспективами регіонального ринку праці, основами трудового законодавства,законодавства про зайнятість та соціального страхування, послугами державної служби зайнятості;

по-друге, використовуючи цікаві тестові завдання, допоможуть закріпити профорієнтаційні знання щодо існуючих професій, назв інструментів та їх використання, умінь та навичок, необхідних представникам різних професій, та пошуку роботи.

Люблю працювати у бібліотеці,

Заповняти сторінки в рідній картотеці,

Читати книги нових авторів

І все робити без зайвих слів.

Виховую в учнів любов до навчання,

Жити у світі великому не йти навмання.

За що така доля, скажіть ви мені,

Колись учні скажуть «спасибі», чи ні.


Розвиток потенціалу людини, навичок і вмінь у століття інформації, формування інформаційної культури особистості повинно брати свій початок з дитинства. Головними джерелами інформації в XXI столітті є книга і комп’ютер.

Першим проривом у цьому напрямку стала книга, пізніше – періодичні друковані видання, потім – телеграф, радіо, телебачення і, нарешті Інтернет.

Бібліотека – це той храм, де завади народжується і зберігається духовність.

Пам’ятаймо, що у давнину бібліотеку називали “дім життя”, “притулок мудрості”, “аптека для душі”.

Книжки, журнали і газети

Чекають ваших спрагнених умів.

Через віки учені і поети

Ідуть до вас шеренгами томів…

З цих словників, отих енциклопедій

З отих романів, п`ес чи повістей

Встають віки у спалахах трагедій

І в сяйві світлих сонячних вістей.

Бо книга – то і світло дня,

Бо книга – то і зорі ночі…